-->
För oss började allt med en siffra: ca 35 000 barn under 6 år behöver varje år uppsöka akut sjukvård – efter olyckor i det egna hemmet! Det kunde inte vara sant. Hemmet som ska vara barnens trygga plats fritt från faror och ont.
En orsak till den mörka statistiken var att rätt produkter inte fanns tillgängliga för svenska småbarnsföräldrar och vi insåg att merparten av olyckorna skulle kunna förhindras med rätt typ av skydd. Beslutet blev då enkelt – vi bestämde oss för att göra skillnad på riktigt.
År av forskning och utveckling tog fart, och ledde bland annat till vår egen produkt Gripp-O, idag marknadens starkaste och mest flexibla material för att sätta fast inredning mot hårda ytor.
Visionen om noll olyckor
Sedan start har vi utvecklat nya produkter så fort vi ser en möjlig lösning på ett problem. Genom att både utveckla och sälja de produkter som saknas på marknaden så närmar vi oss, steg för steg, visionen om noll skador i det egna hemmet.
Vi är nyfikna, innovativa och realistiska. Vi ser till att alltid ha fakta på bordet och säljer bara testade produkter, som är godkända i alla instanser. Vi tar barns säkerhet på största allvar och arbetar därför målmedvetet och förståndigt.
Stolthet och glädje som drivmedel
En av våra största drivkrafter är att känna stolthet över att vi faktiskt lyckas förändra något så viktigt som barns säkerhet och föräldrars kunskap. Vi är ett schysst företag som vill väl och som dessutom har roligt under tiden. Det är nog glädjen som många gånger varit vårt bränsle.
Vi ser ett ständigt växande behov och en ökad efterfrågan på våra produkter och tjänster. Nu är vi ett team på ca 30 personer som står bakom att driva HomeSafety framåt. Förutom produktspecialister, kundtjänst och installatörer så har vi samarbeten med flera fabriker, plocklager, monteringsanläggning och kreativa team som varje dag jobbar dedikerat och passionerat för att göra svenska hem tryggare och säkrare - för både barn och vuxna.